« 26w5d 出血! | Main | ALL IN ONE 第13章まで »

27w6d 体重1242g

7ヶ月検診に行ってきました~。
お腹が張りやすいので、実母についてきてもらいました。
赤ちゃんはとっても順調!羊水の量も適当で、前回指摘された逆子も直っていました。
それに引き換え、ママの私は便秘はひどいし、それに伴い痔になるし(恥)、お腹も頻繁に張るし、貧血検査でひっかかるし、体重は妊娠前に比べ6kg増だし、かなりおちこぼれです…。赤ちゃんを見習って、頑張らなきゃ~。
鉄剤を飲むと便秘がひどくなるので注射にしてもらいました。
私は子供の頃、腸の大きな病気をし、前回の妊娠中にも腸閉塞をおこし救急車で運ばれました。
なので、便秘には本当に本当に注意しないといけないのです。
あと2~3ヶ月、何事もないよう祈るような気持ちです。と同時に、もっとゆったりした気持ちにならなきゃ…とも思います。

赤ちゃんはなんだか丸にそっくりでした。
次回は3Dで見せてもらえるかも。楽しみです♪
丸は「おとおとー」と言いながら私のお腹を触ります。
「お兄ちゃんはどこ?」と聞くと、自分を指差します。
だいぶ自覚が出てきました。

|

« 26w5d 出血! | Main | ALL IN ONE 第13章まで »

二人目妊娠記録」カテゴリの記事

Comments

Hello! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could find a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having problems finding one? Thanks a lot!

Posted by: free music downloads for cellphones | 04/04/2015 at 08:58 AM

This is a topic that is close to my heart... Take care! Where are your contact details though?

Posted by: best dating sites | 11/20/2014 at 07:39 PM

great put up, very informative. I ponder why the other experts of this sector do not realize this. You must proceed your writing. I'm sure, you have a huge readers' base already!

Posted by: best dating sites | 11/14/2014 at 06:04 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30985/7297410

Listed below are links to weblogs that reference 27w6d 体重1242g:

« 26w5d 出血! | Main | ALL IN ONE 第13章まで »