« The Case of the Poisoned Pig | Main | Never Swim in Applesauce »

The Dark Stairs

The Dark Stairs (Herculeah Jones Mystery)【レベル 4.5〜5.0/総語数 21,831語】

Herculeah Jones Mysteryシリーズの#1です。
今度は間違えずに#1を借りられたぞ〜!
私が借りた本は、こんな可愛い表紙じゃなくて、実写的な怖い表紙でした。
Herculeahが大人のように描かれていました。
確かにアメリカの子どもは大人っぽくて、体格もいいですが。
日本人はやはり若く見えるようで、この白髪まじりの老眼の私ですら、まだお酒を買う時はIDの提示を求められたりします(嬉)。

最初は波に乗れなかったのですが、さすがミステリー、後半はあっという間でした。
けれど、主人公が見事事件を解決する、というよりも、首を突っ込みたがる好奇心旺盛の女の子の行動にハラハラさせられる、という感じの作風です。

|

« The Case of the Poisoned Pig | Main | Never Swim in Applesauce »

洋書」カテゴリの記事

 レベル4」カテゴリの記事

Comments

Hi! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website? I'm getting tired of Wordpress because I've had problems with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

Posted by: match.com | 02/09/2015 at 12:23 PM

What a data of un-ambiguity and preserveness of valuable knowledge regarding unpredicted emotions.

Posted by: hermosas mujeres en el mundial | 01/28/2015 at 04:53 PM

What's up, yup this article is truly pleasant and I have learned lot of things from it regarding blogging. thanks.

Posted by: best dating sites | 11/24/2014 at 05:08 PM

Heya i am for the first time here. I found this board and I to find It really helpful & it helped me out much. I hope to provide something back and help others such as you aided me.

Posted by: best dating sites | 11/22/2014 at 08:08 PM

Its not my first time to go to see this web page, i am browsing this website dailly and take fastidious data from here everyday.

Posted by: best dating sites | 10/31/2014 at 09:08 PM

hanazoさん、こんにちは。

hanazoさんのブログで知ったこの作品、やっと読めました。私が読んだのは昔の表紙だったけど…。
主人公の名前の由来に関する映画の話が出てきましたよね。あれは本当にある作品なのかな?

楽しいPublic Libraryのページも紹介してくれてありがとうございます。
早速覗いてみました!ウロウロしているとあっという間に時間が過ぎてしまいます。
各都市にあるだろうから、またオススメHPを見つけたら教えて下さい。

Posted by: 美野里 | 10/14/2010 at 06:40 AM

美野里さん、こんばんは。

このシリーズほどほどの緊張感があって面白いですよね。
リンク画像の表紙に惹かれて買い集めました。(笑)
これはジャケ買い正解のパターンかな。
昔の表紙ならまず絶対買わないと思。
audibleにあるオーディオブックもお薦めですよ。

さすが英語の国。
色んな本があって図書館とっても楽しそうで羨ましいです。
いろんなPublic LibraryのHPがありますが、私がたまに覗いてるのはこちらです。
http://www.plcmc.org/bookhive/
漠然とこれくらいのレベルのこのジャンル・・・って感じで眺めてます。

Posted by: hanazo | 10/13/2010 at 11:29 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30985/49718556

Listed below are links to weblogs that reference The Dark Stairs:

« The Case of the Poisoned Pig | Main | Never Swim in Applesauce »