« The Evil Elves | Main | The Mischief Monster »

Book Fair

学校のBook Fairに行ってきました。
スカラスティックの本を購入すると、収益の一部が学校への寄付となる…というものです。
学校のライブラリーで行われ、保護者も参加可との事だったので、とても忙しい水曜日でしたが、頑張って行ってきました。
本の種類はそんなになかったし、安くもなかったけど、2冊買ってきました。

Froggy Goes to Camp
丸が自ら選んだ本です。

Dragon's Halloween (Dragons)
作にも選んであげました。可愛い本です。表紙のDragonがDinosaurに見えて仕方ないですが。

子どもの本を選ぶとき、悩んでしまいます。
自分で選べればいいけれど、丸は結構慎重派で、少しでも難しそうと思ったら手を伸ばしません。
今は学校からの宿題で、毎日20分音読する本を、一人一人の生徒のレベルに合わせて先生が選んでくれているのでありがたいですが、帰国してからはどうしようかなぁ。
チャプターブックを読めるようになったお友達のお子さんは、本を選ぶ基準として、「1Pに知らない単語が5つ未満だったら、OK。」と先生にアドバイスをもらったそうです。

作は「僕は自分で英語を読める!」と思い込んでいるので、一人で勝手にうそっこ読みをします。
私が訂正することを嫌うので、どうしたものかと、これまた悩んでいます。


|

« The Evil Elves | Main | The Mischief Monster »

子供英語」カテゴリの記事

Comments

If you are going for finest contents like I do, just go to see this website every day for the reason that it provides feature contents, thanks

Posted by: best dating sites | 01/25/2015 at 01:30 AM

Appreciate the recommendation. Let me try it out. blogesaurus.com quest bars

Posted by: quest protein bars cheap | 01/21/2015 at 03:06 PM

Someone essentially assist to make severely articles I might state. That is the very first time I frequented your website page and to this point? I surprised with the research you made to create this actual submit extraordinary. Magnificent activity!

Posted by: best dating sites | 12/27/2014 at 04:35 PM

Hi there! I'm at work browsing your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts! Carry on the great work!

Posted by: best dating sites | 12/19/2014 at 07:52 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30985/50070978

Listed below are links to weblogs that reference Book Fair:

« The Evil Elves | Main | The Mischief Monster »